mailtje tussendoor - Reisverslag uit Arequipa, Peru van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu mailtje tussendoor - Reisverslag uit Arequipa, Peru van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu

mailtje tussendoor

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg

02 Maart 2005 | Peru, Arequipa

Ola Allemaal,

Ik ben gisteren vergeten te melden dat er weer "nieuwe" foto's op www.sanderenvanessa.waarbenjij.nu te zien zijn. Het gaat om foto's uit Costa Rica.

De afdaling vandaag vanaf de berg die 5800 meter hoog is was super. We zijn met een 4wd bus naar 4500 meter gegaan. Vanuit daar hadden we een fantastisch uitzicht over het andes gebergte met toppen tot wel 6000 meter om ons heen. We zijn afgedaald vanaf een militair communicatie station op de berg. De bewakers kregen van onze gids wat sigaretten en en krantje en daar waren ze erg blij mee. De lucht was er erg ijl dus we zijn snel aan de afdaling begonnen. Geen asfalt maar veel grove kleine stenen op de weg. Dus helmpje op, handschoentjes aan en al remmend naar beneden. De bedoeling was dat we om 1600 uur weerterug zouden zijn, maar wij hebben de vaart er in gehouden en waren om 1400 uur al weer in Arequipa.

Arequip is een aparte stad overigens, niet wat ik verwachtte van Peru. Ik had verwacht dat de mensen arm zouden zijn, de steden simpel en de meeste mensen nog klederdracht zouden dragen (bolhoeden en kleurige rokken). Maar dat is vreemd genoeg niet het geval. Arequipa is een moderne plezierige stad, met redelijk wat toerisme. De stad lijkt qua bouw eigelijk vooral op een zuid-spaanse plaats vooral natuulijk vanwege de koloniale bouw hier. Verder zijn er veel goede (europees georienteerde dat we) restaurants en zijn de meeste mensen erg vriendelijk. Tijdens de afdaling vandaag zijn we wel door de arme buitenwijken van arequipa geraced en ik moet zeggen de kloof tussen arm en rijk is wel erg groot. De mensen aan de rand wonen in tja hoe moet je dat omschrijven. Kleine hutjes van bamboe/stro of in een hutje dat bestaat uit golfplaten of een aantal op elkaar gestapelde stenen. De grote van zo'n "huis" is niet veel meer dan 2 bij 2. De gids vertelde ons dat het vooral boeren zijn uit de bergen die in de stad werk proberen te vinden maar dat is er hier bijna niet.

O ja nog een grappig voorval toen we in Lima (een paar dagen geleden) met de taxi naar het busstation gingen heb ik een tijd gesproken met onze taxi chauffeur (een beroep waar je zeker niet veel geld mee verdient, het zijn vaak rammelende simpele auto's zonder radio, met arme chauffeurs er in, vaak gekleed in verweerde t-shirts). Natuurlijk vroeg hij (zoals iedereen) waar we vandaan kwamen. Hollanda y Allemania! Ooo footbol. Vervolgens heeft hij 10 minuten lang mij duidelijk gemaakt dat wij toch eigenlijk wereld kampioen voetbal zouden moeten zijn. Zeker toen het elftal nog Cruiff en Neeskens had. En duitsland tja die hebben altijd geluk! Nee het werd hoogtijd dat Nederland eens wereldkampioen gaat worden! Erg leuk om dat eens te horen van iemand aan de andere kant van de wereld! Het is dus niet alleen een idee dat we ons zelf inpraten.

Maar goed ik wilde eigenlijk een kort mailtje sturen. en dat is me geloof ik niet gelukt.

Ik zet dit mailtje toch even op de site wat betekent dat de foto's te vinden zijn in het fotoboek of onder aan de mail van gisteren op de site. Duidelijk?

Adios en geniet van de sneeuw :) dat doen wij ook van een afstandje

Sander

  • 02 Maart 2005 - 09:20

    Evita:

    mooie foto,s wel typische insekten. beter weer dan hier het is hier sneeuw min 10 graden en er zijn veel mensen ziek, ik begin ook al. groet evita

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 116
Totaal aantal bezoekers 10295

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: