Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu Palenque - Reisverslag uit Palenque, Mexico van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu

Palenque

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg

17 Januari 2005 | Mexico, Palenque

Hallo Allemaal,

Na het laatste mailtje uit san christobal zijn we s ochtends naar richting Palenque gegaan. Eerst nog gestopt in Occosingo. Daar hebben we een busje genomen richting de ruins van Tonino. Een mooie priramide die tegen een heuvel aangebouwd is. Een fantastisch mooie lokatie met, staande boven aan de top, een super uitzicht. Toen snel weer terug om een bus te krijgen richting Palenque, bekend als een van de indrukwekkenste Maja bouwwerken in Mexico. De volgende dag hebben we ruines bezocht. Deze liggen middein in de jungle. En weer was het niet zo zeer wat we zagen aan stenen bouwwerken maar meer het feit dat je nog schaduwen uit de vergane Maja periode midden in de jungle aantreft.

Gisteren zijn we in een klein busje naar de grens met Guatemala gereisd om daar ook weer twee ruines te bezoeken. Yachcilan? kun je alleen bezoeken door met een klein bootje over de grensrivier te varen. Een uurtje doorploeteren want het was behoorlijk koud. In tegen steling tit alle andere dagen (waar het tussen de 25 en 30 graden was). Was het die dag koel en regenachtig, maar wij hadden alleen een t-shirt bij ons. Dat was even bikkelen dus. De ruines was aardig maar wederom de ligging in de natuur spectaulair. Weinig toeristen en apen en toecans in de bomen. Tenminste daar ga ik maar vanuit want apen hebben we alleen gehoord (brukapen), maar niet gezien.

Gisteravond terug gekomen (5 uur op en 7 uur in de avond weer terug). vanochtend konden we uitslapen want we werden pas om 9 uuur opgepikt vcoor de volgende tour hier in de buurt van Palenque. Eerst naar en spectaculaire waterval, waar de film predator is opgenomen (ik geloof alleen niet dat iemand die film ooit gezien heeft maar goed). daarna naar een andere woeste en turquoise gekleurde rivier, Aqua Azur genoemd. Een paar uur geleden zijn we terug gekomen. Net hebben we weer "genoten" van het voedsel en nu wachten we in een internet cafe op een nachtbusreis richting Tulum aan de caribische Kust. De volgende keer dat ik mail hoop ik dus zeker te kunnen verhalen over witte stranden goede cocktails en tequilla's en een diep blauwe zee. Maar nu eerst de bus in.
Adios Sander

ps voor die mensen die geintereseerd waren in de situatie van mijn darmflora. Het gaat al weer dagen (afkloppen) prima. Het eten gaat niet van harte, en ik ben super kieskeurig met wat ik wel en niet eet, maar daardoor blijf ik nu gezond ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 121
Totaal aantal bezoekers 10292

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: