San christobal - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu San christobal - Reisverslag uit Mexico-stad, Mexico van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu

San christobal

Door: Sander

14 Januari 2005 | Mexico, Mexico-stad

Beste Allemaal,

We zijn vandaag alweer twee dagen in San Christobal. Ik eet weer normaal ;) en het is hier vooral \'s avonds iets kouder omdat we op ongeveer 2500 meter zitten (geloof ik). Daarom zit ik hier nu ?s avonds warmpjes in een internet cafe en laad ik maar wat foto?s naar de homepage te vinden onder www.sanderenvanessa.waarbenjij.nu waarschijnlijk onder het vorige bericht, even klikken dus en telkens het fotoboek even bekijken bij het bericht. Overigens omdat je maar 10 foto\'s gratis mag plaatsen zijn de oude verwijderd en de nieuwe daarvoor in de oplaats gekomen.

San Chiistobal is een gemoedelijk rustig, jong pittoresque plaatje. Het onderscheid zich van de andere steden tot nu toe omdat hier veel Indianen wonen. de afstammelingen van de Maja?s lopen veelal in klederdracht over straat en dat geeft je toch wel een wat-ben-ik-ver-weg gevoel. Vandaag hebben we twee kleine dorpjes in de bergen bezcoht die voor de spaanse inval nog echt indiaans waren. Nu zijn er nog maar weinig van deze gebruiken te zien, maar daarentegen wel veel toeristen :) Wij hebben de trip gedaan met een indaanse vrouw die dit al jaren doet en wat dichter bij de lokale bevolking staat. De dorpjes op zich hadden niet veel om handen. Het interessantste was de kerk, waar 1000den kaarsen branden en mensen door medicijn mannen werden ge cleand met behulp van alcohol en leven of dode kippen. Raar en interssant om te zien. En verder waren kort te gast in een huisje van een van de dorpelingen. Een