Terug van de kust - Reisverslag uit Salina Cruz, Mexico van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu Terug van de kust - Reisverslag uit Salina Cruz, Mexico van sanderenvanessa - WaarBenJij.nu

Terug van de kust

Door: Sander

Blijf op de hoogte en volg

10 Januari 2005 | Mexico, Salina Cruz

Hallo Allemaal,

De laatste dagen zijn we van het mooie Oaxaca naar Puerto ANgel gegaan aan de Zuid kust van Mexico, gelegen aan de Pacifische Oceaan. Natuurlijk heb ik tijdens de busreis wederom laste gekregen va mijn maag, maar de details laat ik jullie bespaard. We hebben daar drie dagen en vier nachten door gebracht. Puerto Angel is een niet zo bijzonder vissersplaatsje, vol met mexicaanse toeristen in het hoogseizoen maar nu compleet uitgestorven. Nou ja op het strand waren permanent twee bussen met mexicaanse toeristen aanwezig. De meeste kunnen niet zwemmen, en hebben een zwemvest aan gehad, daarnaast is het gebruikelijk om met zo veel mogelijk kleding het water in te gaan, en daar lagen ze dagelijks in de branding als een paar aangespoelde en verdwaalde orka\'s. Grappig om te zien. Zoals gezegd het plaatsje zelf was niet echt bijzonder maar we hadden een mooie kamer in de heuvels waar je rustig in de hangmat van de dag kon genieten. Je komt er veel verdwaalde hippies tegen, die het rustig aan doen met het leven. Zo hebben wij een duits echtpaar ontmoet die net een restaurantje hadden geopend. Heerlijk het eten was goed en de langharige geemigreerde duitsers meer dan behulpzaam. Veel tips gekregen, en op z\'n duits Kaffee mit Kuchen. Ja ik weet het klinkt raar midden in mexico maar mijn maag en iokzelf was er erg aan toe. Gisteren hebben zijn we op het nabijgelegen Zipolite naar het strand gegaan, nog meer rust, slechts enkele Cabana\'s aan het strand heerlijk. s\' Avonds aan de cokctails het het Mexicaanse bier bij fakkellicht meteen aan het strand super.

Vanochtend zijn we vertrokken, maar vannacht ben ik wederom voor de derde keer ziek geworden, mijn maag vond iets in het eten zo onaangenaam dat het er nu nog vlotter eer uit kwam, ook hier zal ik details besparen, laten we zeggen dat ik het spuugzat was. Dus vandaag in de bus wederom de gebruikelijke pilletjes genomen en de hele dag door geslapen hier in het hotel van Salina CRuz. Ik zit nu, \'s avonds in het internet cafe, voel me slapjes, maar goe genoeg om de busreis naar San Cristobal aan het kunnen. Dat schijnt het mooiste sadje van Mexico te zijn, of dat zo is, laat ik jullie binne kort weten. Geplande reisroute de komende dagen: Salina CRuz--> San Ciristobal --> dan na drie dagen richting Palenque daar vier dagen blijven en dan richting de regio Juchatan.

Tot snel adios

Sander

Ps ik hartelijk dank voor de vele berichtjes, keep them coming. Ook op onze homepage! Helaas vandaag geen foto update, maar de volgende keer zeker wel weer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Mexico, Salina Cruz

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 170
Totaal aantal bezoekers 10291

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: